2015 -2025: 10 jaar Plus++!

10 jaar Plus++

In 2015 namen een aantal onafhankelijke verzekeringsmakelaars een belangrijke beslissing: zij besloten zich te verbinden met als rode draad een innovatieve klantenaanpak. Dit zou de hefboom worden om hun klantenwaarde verder uit te bouwen. Dit jaar vieren we 10 jaar Plus++!

Volledig onafhankelijk

Hun keuze was om zich echt en op een transparante manier onafhankelijk naar de klant op te stellen door geen commissies op premies meer aan te rekenen die dan door de verzekeraar worden betaald. Zij opteerden  ervoor – en dat was en is nog steeds uniek in de Belgische verzekeringswereld – om zich rechtstreeks door de klant te laten vergoeden voor de prestaties die zij leveren.  Een doordachte keuze voor een 1-op-1 relatie tussen klant en makelaar, zonder een derde partij. Niet de premie, maar de prestatie werd de basis van de overeenkomst om het vertrouwen met de klant te versterken. Dit werd concreet uitgewerkt en tastbaar gemaakt in het Plus++contract. Belangrijke hoeksteen hierin is de verbintenis om periodiek (jaarlijks) zelf contact met de klant op te nemen.

Plus++klant waardeert uniek concept

In 2022 werd in een studie, uitgevoerd door de Universiteit Antwerpen (UA), gepolst naar de waardering bij de klant voor de vernieuwende Plus++aanpak. Het sleutelresultaat uit deze studie blijkt ‘vertrouwen’ te zijn. Meer concreet de zeer hoge mate van vertrouwen in en waardering voor de aanpak van zijn Plus++makelaar, gebaseerd op het Plus++contract. Het is net het jaarlijks proactief contact dat deze vertrouwensrelatie inhoud geeft en klantenwaarde creëert.

Ook de door ons beoogde factor ‘verbinding maken’ wordt door onze klanten als een belangrijke hoeksteen van het Plus++succes bestempeld. Het membership van Plus++ is in deze een belangrijke schakel. Een membership dat we steeds verder uitbouwen met oog voor de omgeving en de maatschappij waarin we actief zijn: het aanplanten van een Plus++ bos,  de jaarlijkse actieve bijdrage aan Kom Op Tegen Kanker en recent nog onze jaarlijkse quiz waarvan de opbrengst integraal naar De Warmste Week gaat. Samen met onze klanten zetten we ons actief in voor deze goede doelen, omdat we weten dat daar verbinding groeit.

Plus++ blijft innoveren

Het aantal Plus++klanten groeit jaar na jaar. De in 2015 gemaakte keuze om resoluut te opteren voor een andere aanpak wordt gewaardeerd door bestaande en nieuwe Plus++klanten. Vol vertrouwen stappen wij een uitdagende toekomst tegemoet.

In elk nieuw initiatief dat we opzetten blijft de klant de centrale positie innemen. Dus willen we in een snel veranderende omgeving blijvend het klantenvertrouwen versterken en de verbinding uitdiepen.

In 2025 starten wij een diepgaande studie – opnieuw met de UA –  om de digitale processen die onze organisatie ondersteunen te optimaliseren. Met één doel voor ogen: meer tijd en ruimte maken voor een hechtere persoonlijke relatie tussen jou – onze Plus++klant – en je Plus++makelaar en zijn/haar medewerkers.

Belangrijk aandachtpunt daarbij is het versterken, versnellen en persoonlijker maken van onze schadeafhandeling. Digitalisering zal onze medewerkers meer tijd geven voor persoonlijk contact met de klant. Als wij onze administratie nog efficiënter kunnen organiseren, creëren we meer tijd voor waar het echt om gaat, het contact met jou, onze klant.

Deel dit met uw vrienden

Contacteer ons